۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

شهر مجازي cybercity




حرکت به سمت شهرهای الکترونیک با توجه به افزایش جمعیت و تغییر ساختار روابط بین افراد امری اجتناب ناپذبراست. شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک با توجه به اینکه بخشی از پروژه دولت الکترونیک می باشد و از منظر برخی صاحب نظران نقطه آغاز دولت الکترونيک می باشد بسيار مهم و يکی از ارکان اصلی دولت الکترونیک است. به دلیل اینکه جهان به سمت الکترونیکی شدن پیش می رود. ما نیز برای تعاملات و ادامه حیات اجتماعی ،اقتصادی، سیاسی و...خویش ناگزیر به پیوستن به این جریان می باشیم و این امر بدون داشتن شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک تقریبا" محال و غیرممکن است.

جهان مجازي در واقع تلاشي است براي بازنمايي واقعي جهان واقعي. جهان مجازي، اثر جهان واقعي است. وقتي مي گوئيم شهر مجازي و فضاي مجازي با محتواي جديد به اثر ذات، و با مجاز واقعيت و پيامدهايي روبه‌رو هستيم كه در اين فضاست.

شهر الکترونيک شهری است که در آن از ابزار ICT برای دسترسى الكترونيك شهروندان به ادارات دولتى، بنگاههاى اقتصادى و كليه خدمات فرهنگى و بهداشتى شهرى به صورت شبانه روزى و قابل اطمينان و امن استفاده مي‌شود .اين شهر از بستر پيشرفته اطلاعات مخابراتى برخوردار است، به صورتى كه مى‌توان ازطريق كامپيوتر با خانه‌ها، مدارس، ادارات و غيره ارتباط برقراركرد.
در یک شهر هوشمند، کلیه اطلاعات و خدمات به صورت الکترونیک به مردم ارائه می‌شود. براي نمونه مي‌توان شهر‌هاي الکترونیک لندن، لوس آنجلس، ونکوور، توکيو را مثال زد.
در اين ميان، شهر نیوسونگدو در کره جنوبی اولین شهر تمام الکترونیک جهان است كه ساخت آن در سال 2014 پایان می پذیرد.

منابع:

1.http://www.iranwsis.ir

2.http://www.umic.ir

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر